I Skovbo Jagtforening har du mulighed for med haglvåben at skyde på Jagtbane, Compak Sporting.

Jagtskydning

Er en diciplin hvor man enten kan skyde til 24 eller 40 duer´s serier fordelt ligelig mellem venstre-bagduer-højre og spidsduer.

Venstredue, bliver opkastet fra midtergraven og flyver mod venstre i en afstand af ca. 25 meter.

Bagduer, bliver kastet fra sin egen grav og flyver væk fra en. Højredue, bliver opkastet fra midtergraven og flyver mod højre i en afstand af ca. 25 meter.

Spidsduen, bliver kastet fra midtergraven og kommer flyvende hen over dig i en afstand af 3-5 meter.

Serierne kan kastes som følgende:

• 24 duer´s 1-1-2-1-1 eller 1-2-2-1 = 6 duer pr. standplads.
  • 40 duer´s 1-1-2-1-1-2-1-1 eller 1-2-1-2-1-2-1 = 10 duer pr. standplads.

Forklaring, 1 = en enkelt due kastet på opkald. 2 = to duer kastet samtidig på opkald.

Compak Sporting

Sportingbanen består af 5 standpladser på en variabel bane og hvor man skyder til 5 duer fra 9 forskellige kastemaskiner.

Duerne kan komme med interval fra 0-3 sekunder, men der er fri geværføring.

En serie består af 25 duer, dette kan være kaniner – bag duer – flade duer – alm. lerduer og andre special duer.

Men det er altid oplyst på standpladsen hvad rækkefølge duerne kommer i.

Dette er den skydning som mest ligner almindelig jagt, da skytten vil komme ud for mange forskellige skudvinkler og afstande til lerduerne.

Skydetermin for 2024

Skydetermin